Rode draad door de Nike campagne is greatness, het gevoel van grootsheid. Persoonlijke grenzen verleggen en een winnaar voor jezelf zijn. Daarmee is greatness universeel en niet voorbestemd voor de sporters die actief zijn bij de Spelen in Londen. Het gevoel van Londen zit daarmee verspreid door de hele wereld en om dat op een subtiele manier uit te beelden toont de campagne gebieden met de naam London door de hele wereld zoals London in Ohio of Small London in Nigeria.
De link naar de producten en diensten van Nike kunnen snel en gemakkelijk worden gemaakt, ook deze zijn immers gericht op het maximale uit jezelf halen. Nike+ is de dienst, Nike Fuel is de meter en met de producten van Nike wordt je als sporter maximaal ondersteund in de zoektocht naar grootsheid.
Nike en de Spelen
Zo pakt Nike met de campagne een van de sterkste kernwaarden van de Spelen zonder het direct te noemen. Uit onderzoek is gebleken dat 62 procent van de ondervraagden Nike als Olympische sponsor aanwijst, daar waar adidas slechts 24 procent scoort. De video is inmiddels online 4 miljoen keer bekeken en gedurende de openingsceremonie liepen er promoted tweets en was #findgreatness (betaald) trending topic.
(info: marketingfacts 3 augustus 2012)
Geef een reactie